annedrost.reismee.nl

Eerste weekje

Hoi iedereen!


Ik ben nu alweer bijna 1 week hier en het bevalt me goed! Het is heerlijk weer. 30 graden en de komende dagen wordt het zelfs rond de 35 graden. Gelukkig is de luchtvochtigheid nog niet zo heel hoog dus het is goed uit te houden in de zon

Cool


Het was in het begin wel wennen. Zeker omdat er in huis italiaans wordt gesproken en ik dus in het begin gewoon helemaal niks verstond en alles staat in het Italiaans aangegeven. Zo heb ik al een keertje anderhalf uur rond gelopen op zoek naar het huis vanaf het station om vervolgens toch maar Massimo te bellen die me op heeft gehaald. En al een keer anderhalf uur gewacht op het station omdat het even duurde voordat ik begreep welke trein ik kon nemen vanaf mijn overstap. (ook rijden de treinen maar 1x in het half uur ofzo)


Ik zal even uitleggen hoe mijn afgelopen dagen eruit zagen:


05.10: mijn wekker gaat


05.40: ik word wakker


05.50: ik sta op


07.00 ik vertrek op de fiets naar het station. Dit is ongeveer een kwartier fietsen. Zelfs het fietsen is hier heel anders dan in Nederland. Sowieso fietst hier bijna niemand. Zelfs het vuilnis wordt onderweg naar het werk met deauto in de container gedumpt. Dus tijdens het fietsen kom je bijna nooit iemand tegen. Ik denk dat er daarom niet zoveel aan de fietspaden (als die er al zijn) wordt gedaan. In Monster mopper ik altijd een beetje op de haagweg omdat er losliggende stenen liggen. Hier is het 10x zo erg! Ik kijk er ook niet meer vreemd van op als er diepe kuilen in het fietspad liggen. Misschien dat ze daarom hier allemaal met helmen op fietsen. Best een komisch gezicht trouwens, helemaal op het moment dat ik voorbij fiets zonder handen omdat ik bezig ben met mijn telefoon ofzo.


7.25: ik ben bij het station en ik heb eindelijk alle sloten op de fiets gedaan. Zelfs in Den Haag blijft mijn fiets staan als ik er gewoon een hangslotje aanhang. Hier worden minimaal 2 sloten om de fiets heen gedaan. Allebei door een wiel, het frame en iets van een boom. Best nog wel een dingetje als je bedenkt dat de bomen hier vrij groot zijn en de sloten iets minder. Thuis heb ik er altijd al wat moeite mee om een beetje charmant mijn fiets neer te zetten. Hier is dat helemaal een probleem. Het duurt ook een eeuwigheid voordat ik bedenk dat het niet gaat passen en ik beter een andere boom ofzo kan opzoeken. Verder ben ik trouwens totaal niet eigenwijs.


7.30: ik ga mijn treinkaartje kopen. Gelukkig kun je de apparaten hier op 'Engels' zetten. natuurlijk is niet alles in het Engels dan. Dat zou een beetje gek zijn.


7.33: Je moet voordat je de trein in gaat je kaartje onder een apparaat houden die hem stempelt. Als toerist is treinreizen hier niet heel handig want het staat nergens aangegeven. (Ik was het vanochtend trouwens vergeten, maar goed dat ik niet gecontroleerd werd want dat had me ongeveer 45 euro gekost. Ik kan nu wel nog een keertje gratis naar Cesena tot augustus)


7.48: Ik stap (hopelijk) in de goede trein, die naar Cesena rijdt. De heenweg is wel goed te doen want dan hoef ik niet over te stappen. Maar goed ook, want ik ben niet op mijn scherpst op dit tijdstip


8.45: Als de trein geen vertraging heb kom ik op dit tijdstip aan in Cesena. Dit heeft weinig verschil met Nederland, want ook hier komen ze vaker te laat dan op tijd ;)


9.15: mijn Italiaanse les bij Ayleen begint. by the way de grammatica is eeeeecht superveel! Voor iedereen die Italiaans wilde studeren, doe het niet!

Wink
Verder zou ik mij geen koffie aanbieden met suiker, want die gaat gegarandeerd om. Sorry Ayleen! Ik wou nog een nieuw schoteltje kopen maar ik was bang dat ik zou verdwalen in Ozzano
Embarassed


12.15: mijn Italiaanse les is afgelopen. Het was afgelopen dagen verschillend hoelaat ik weer naar huis ging. De lessen waren erg gezellig!


2,3,4 uur: ik ben weer terug in Ozzano. Daarna vaak even boodschappen doen, naar het park, winkelen etc.


rond 7 uur eten koken. Het eten is hier superlekker! Alles is vers en ze weten hier precies welke kruiden lekker zijn!


Rond 8 uur eten.


8.20 ijs eten!!!

Laughing


9.00 uur: WIFI!!!! maar als het goed is heb ik vanaf maandag de hele dag wifi. Elke avond internetten en huiswerk maken en dan rond 12 uur mijn bedje in.

Ciao belli!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!