annedrost.reismee.nl

Jaa weer online!

Jaa na een maand zonder verhalen, kan ik weer een verhaaltje online zetten. Er was een grote stroomstoring bij reismee en alle data was weg. Nu ontbreekt er van 23-06-2014 alleen nog een verhaal en natuurlijk ben ik alle leuke reacties kwijt en mijn mailinglijst is leeg. Dus mocht je deze laatste weekjes nog op de hoogte gehouden willen worden, meld je even aan

Smile

Oja ik zal jullie even een beetje de hoogtepunten van de afgelopen weken vertellen:

Door de weeks heb ik gewoon elke keer gewerkt maar in de week van 5 juli t/m 13 juli ben ik met moeder en de kids een weekje op vakantie geweest. Francesca was moe en ze vond dat ze meer van de vakantie moest genieten, dus toen zijn we naar Tortoreto gegaan. Daar wonen haar ouders en een deel van de familie. Haar oom heeft een aantal appartementen, die hij verhuurt en in een van die appartementen konden wij verblijven. Het was een heerlijk weekje aan het strand! Ik leer de kinderen een beetje Engels. Bij de oudste gaat dat hartstikke goed en de jongste onthoudt eigenlijk alleen het zinnetje 'water please'. Dat zegt hij dan ook zo'n beetje elke dag tijdens de lunch en tijdens het diner. Supergrappig. Zo waren we ook smiddags een keertje op het strand. Francesca en ik hadden net een biertje op en wilden gaan, maar de jongste had dorst. Dus Francesca had gezegd: je mag binnen vragen om een glas water, maar je moet het wel netjes vragen. Dus even later komt hij terug: Ik had water please gezegd, en de meneer achter de bar zei "heeee!?" Hilarisch!

Zoals jullie op facebook hebben kunnen zien, heb ik op het strand de laatste dag mijn haar in laten vlechten, dus nu is het lang, donker, veel en superzwaar en het jeukt af en toe als de neten! haha Maar ik heb er nog geen spijt van, want het staat wel leuk.

Smile

Gisteren ben ik op mijn vrije dag naar Florence/firenze geweest. Een andere au pair zit nu in Follonica en Florence ligt een beetje in het midden. De conclusie: Florence is een hele mooie hete stad!

Ik ben smorgens rond 10 uur op de fiets gestapt naar de trein in Ozzano en kwam rond 12 uur aan in Florence. Dat viel hartstikke mee, deze trein had maar 5 minuten vertraging. Toen hebben we vanaf het treinstation een bus gezocht die naar het centrum reed. Dit was op zich al een hele uitding, maar rond 1 uur hadden we de goede bus.

Daarna hebben we in het centrum een broodje gegeten en lekker rondgelopen. Eerst op zoek naar wifi, want ik was natuurlijk zo stom om zonder geld op stap te gaan. Ik had serieus overal aangedacht! Zonnebrand, zonnebril, water, sleutels etc. Alles had ik bij me behalve het belangrijkste! En daar kwam ik achter toen ik niet meer terug kon. Uiteindelijk heb ik het gelukkig op kunnen lossen. Daarna hebben we nog even door de stad gelopen, mooie gebouwen gezien waaronder ook veel winkels! haha

Rond half 5 zijn we een bus gaan zoeken die terug ging naar het station, want Sarah (de andere au pair) dacht dat ze om 5 uur de trein moest hebben. Bleek ze een kaartje voor een regionale trein te hebben (dan kan je ook een andere trein met hetzelfde traject nemen) maar toen we op internet keken bleek het maar goed te zijn, want 2 treinen later was haar laatste reisoptie. Op zich was het ook nog wel een dingetje om terug bij het station te komen want de buskaartjes in de bus waren uitverkocht en er werd natuurlijk net op dat moment gecontroleerd, oh oh. We moesten op een gegeven moment de bus uit om 2 bussen later in te stappen, die ook naar het station reed en die nog wel kaartjes had.

Toen hebben we op het station gewacht op de trein en had ik 20 minuten vertraging. En er was geen duidelijke informatie tot 5 minuten voordat de trein vertrok, dus vanaf welk spoor. En ik was ook nog even een moment mijn kaartje kwijt voor de trein. En ik moest dee trein hebben, anders moest ik een nieuw kaartje kopen. De trein was trouwens wel heel fijn en snel. Ik had een vaste plek en het zag er aan de binnenkant een beetje uit als een vliegtuig. Wel duur, maar het scheelt een uur in reistijd en er reden geen regionale treinen naar florence vanaf Bologna gisteren.

Vandaag was weer een normale werkdag, behalve dan het feit dat ik vanaf 4 uur ongeveer kindloos was. Emiliano was bij een vriendje spelen en Chiara bij een vriendinnetje. Nou was het wel fijn, want Emiliano had zijn dag niet echt. Een beetje een nee-dag. Ga je aankleden: Nee!! (rent rondjes door het huis en loopt te stampvoeten)
Emiliano, eet je bord leeg (zelfde verhaal als hierboven) Dus het was stiekem wel even fijn dat hij weg was, hihi.

Zo, dat was het wel ongeveer. Oja een foto van Florence

Reacties

Reacties

Pake en beppe

Mooi verhaal en spannend. Zijn benieuwd wat voor Anne we in augustus terug krijgen, Beppe viert haar verjaardag zat 23 aug in broek, je bent van harte uitgenodigd. Krijgt pake gelijk dat je volwassener en veel ervaringen rijker in Monster terugkeert? Veel liefs en tot spoedig ziens.

Anne

15 augustus ga ik weer terug naar Nederland dus 25 augustus ben ik er als het goed is bij, gezellig!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!